Självkänsla !!!

Självkänsla är något som många kanske glömmer bort, eller förknippar med självförtroende. För mig är självkänsla det man tycker om sig själv och självförtroende det man tror att man kan prestera.

Jag tycker att det är superviktigt att ha bra självkänsla och bra självförtroende. Jag skulle själv vilja förbättra bägge! Allt handlar ju i grunden om att våga tro på sig själv.

En bra övning för att få bra självkänsla är att skriva ner alla de goda egenskaperna du kan komma på hos dig själv, tycker du det är svårt att komma på något så fråga dina vänner, familj eller kollegor.. Skriv sedan ner alla egenskaper på en lapp. Det första du gör på morgonen och det sista du gör på kvällen blir att läsa upp alla dina egenskaper högt för dig själv. Gör detta 30 dagar i sträck så ska du se att det händer mirakel;). Missar du en dag får du börja om;). Om ni inte känner att ni vill göra denna övning så prata positivt om er själva varje dag ialla fall. Sluta upp med att klanka ner på er själva. Det kan räcka med att säga. Du är så bra! några gånger om dagen.

LYCKA TILL NU!!!

Kände att jag ville skriva ner allt det här nu:)

Nu har det blivit dags att sova..

God natt

Jockee


Kommentarer
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Littlest Pet Shop Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Trackback
RSS 2.0